Van Wolbeck naar Harsewinkel - Reisverslag uit Harsewinkel, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Wolbeck naar Harsewinkel - Reisverslag uit Harsewinkel, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Wolbeck naar Harsewinkel

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Mei 2019 | Duitsland, Harsewinkel

Vandaag zat alles mee. Prachtig weer en mooie wegen om over te fietsen. Ook de kms vielen mee want in totaal heb maar 55 km gefietst. De fiets staat nu opgeborgen in een container vlakbij het hotel.
Waar ik zo’n 60 km verwacht had voor vandaag, bleek het maar 50 km te zijn. Dat komt omdat ik niet vanuit Münster vertrok waar de etappe voor vandaag begon, maar vanuit Wolbeck naar een punt op de R1 om hem dan vervolgens naar Harsewinkel te fietsen. Het weer was prima zonnetje en wat zijwind vanuit het zuiden.
Onderweg een kop koffie gedronken in Warendorf. Dat is een alleraardigst plaatsje met een prachtig centrum. Bij een bakker heb ik daar wat lekkers gekocht waar ik de naam niet meer van weet, maar wat je kunt zien op de foto. Heb trouwens net de foto’s van gisteren alsnog kunnen toevoegen. Ik vond het te vroeg om al in Warendorf te gaan lunchen en heb later onderweg de 2 lekkernijen van de bakker als lunch genomen.
Harsewinkel is maar een klein provincie stadje en heeft verder niets bijzonders. Omdat ik er al zo vroeg uwas, heb ik er nog wat doorheen gefietst en op een terras nog een kop koffie gedronken.
Onderweg zag ik wel een massage salon en op zich zou ik dat best wel lekker vinden, maar het was een Thaise massage salon en na Boedapest hoef ik daar niet meer zo nodig naar toe.
Ik had al een wasje gedaan voor mijn fietskleding en die hangt nu mooi te drogen. Ook heb ik mijn ketting nog een keertje gewaxed, want ik heb er in totaal al weer zo’n 250 km op zitten. Het hotel waar ik nu zit heeft een Italiaans restaurant erbij. Ik ben van plan om daar te gaan eten. Zal wel een spaghetti worden met een salade vooraf. Zit nu bij de Griek een gyros te eten. Werd door TripAdvisor als 4e beste restaurant genoemd.

  • 09 Mei 2019 - 18:45

    Esther:

    Hoi Pap, leuk om te lezen dat het zo goed gaat. En ook lekker als de km een keertje meevallen, toch?! Je ligt nu vast al in bed, hopelijk heb je niet te veel last van spierpijn of zware benen. Wij zitten nog even wat te drinken, na alle uitnodigingen te hebben gevouwen, morgen gaan ze op de bus. Veel succes weer morgen!

  • 09 Mei 2019 - 18:55

    Sander:

    Goed bezig weer Henk! Zeker ook met de ketting en tandwielen. Goed Menno's advies aan het opvolgen, kunnen ze weer een tijdje verder doordraaien als een zonnetje! Hoop dat je morgen weer een soepel dagje hebt. Veel plezier weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 2951

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: