Van Harsewinkel naar Schlos Holte Stukenbrock - Reisverslag uit Stukenbrock, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Harsewinkel naar Schlos Holte Stukenbrock - Reisverslag uit Stukenbrock, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Harsewinkel naar Schlos Holte Stukenbrock

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 Mei 2019 | Duitsland, Stukenbrock

Vandaag een dag als gisteren. Met 55 km zit ik weer om 15:00 in het hotel Westhof in Stukenbrock.
Wel iets meer onverhard door bos gereden. Is wel mooi maar heeft niet mijn voorkeur zoals jullie weten.
Vanmorgen bij vertrek regende het wat in heb dus weer mijn fietstassen ingepakt en mijn regenjack aangetrokken. Dat laatste heb ik de hele dag aangehouden ook al was dat niet echt nodig.
Ook al bleef het verder vrijwel de hele dag bewolkt, ik heb amper regen gehad en was dus weer prima fietsen. De 55 km gaan me nu redelijk makkelijk af.
Pas na 40 km had ik gepland te lunchen bij een Italiaan in Verl.
Maar toen ik voor de deur van Vivo stond bleek dat ze gesloten waren. Tegenvaller dus, want ik had al bedacht dat ik weer een soepje met een bord spaghetti zou gaan eten. De lunch heb ik toen bij een bakker gehad. Een soort brood pizzaatje en weer zo’n Streiffe zoals dat volgens mij heet met een grote kop koffie.
Vlakbij het plaatsje Schos Holte waar dus een slot bij ligt, was ik van plan dit te gaan bezoeken, althans daar ging van uit dat dat mogelijk zou zijn. Niet dus. Kasteel was definitief gesloten. Wel een foto van gemaakt. De enige van vandaag.
Nu dus in Stukenbrock waar ik van plan ben in het hotel zelf te gaan eten. Maar goed dat zei ik gisteren ook en werd het de Griek. Ik heb op zich ook wel trek in aardappelen en ik moet natuurlijk ook keertje een Bratwurst eten.
Ik blijf hier in het hotel eten en heb net een tafel gereserveerd aan het venster. Volgens Trivago staat het restaurant van het hotel op nummer vier hier in de directe omgeving.

Heb ook naar de route van morgen gekeken. Die is maar 43 km maar er zitten wel 523 hoogtemeters in. Ik rijd dan een stuk door het Teutoburger Wald. Dit is een bergrug die van noord west naar zuid oost loopt. I.p.v. het te doorsnijden rijd ik er stuk in in zuid oostelijke richting. Bij het eerder genoemde Scloss eindigde de etappe van 50 km vandaag en moest ik nog even 5 km door rijden naar het hotel. Op datzelfde punt begint ook de tocht van morgen, maar omdat ik nu in Stukenbrock zit snijd ik opnieuw een stuk van de route af en zal hij naar verwachting een stuk korten dan de 43 die er voor staat. Ben benieuwd hoe de 500 hoogtemeters me zullen bevallen. Voor vandaag stonden er 100 op de rit, maar ik heb ze eigenlijk niets eens gemerkt. Wellicht wordt dat morgen wel zo. Morgen is de weersverwachting minder en wordt er regen voorspeld, maar hopelijk valt het net als vandaag wel weer mee. Ik wacht nu eerst morgen af voordat ik weer een hotel ga boeken. Als het morgen nu toch tegenvalt en ik kletsnat aankom dan neem ik de dag erop een rustdag.
Bij de rit na die van morgen staan er weer 500 hoogtemeters op het programma, maar die is dan wel 58,5 km lang. Het is dan ook logischer om na die stevige etappe een rustdag te nemen.

Wat me hier in Dld opvalt is hoe netjes en beleefd de mensen zijn. Ik rijdt op relatief smalle wegen en merk dat tegemoet komend verkeer al ruim van te voren in de berm gaat rijden of zelfs stil staat om mij te laten passeren. Ook merk ik hoe netjes het hier is. Niet overal blikjes of verpakkingsmaterialen die bij ons zo vaak op straat of in de berm liggen.

  • 10 Mei 2019 - 19:06

    Gertruud:

    Leuk pap, je hebt de kilometers goed in de benen zitten!
    Kom je ook wel eens andere fietsers tegen? Mu de hoogte in dus, gaat vast lukken!
    Succes morgen en als het weer tegen zit, lekker genieten van het goede Duitse leven.
    Gep

  • 11 Mei 2019 - 06:10

    Josien:

    Wat een leuk sprookjesachtig slot Henk! Succes verder met het fietsen, maar dat lukt je wel.
    Ik vind wel, dat je te weinig eet, je zou veel meer koolhydraten moeten eten, bijvoorbeeld ieder uur een paar müslirepen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 2950

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: