Van Holzminden naar Bad Gandersheim - Reisverslag uit Bad Gandersheim, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Holzminden naar Bad Gandersheim - Reisverslag uit Bad Gandersheim, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Holzminden naar Bad Gandersheim

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Mei 2019 | Duitsland, Bad Gandersheim

Pittige dag geweest met 65 km en meer dan 500 hoogtemeters en veelal tegen een behoorlijke wind ingetrapt.
Bij vertrek even een foutje gemaakt met mijn Garmin om op de juiste etappe te komen.
Eerste stop was het renaissance slot in Beveren, waarvan de voorkant werkelijk prachtig is maar de binnenplaats tegenviel.
Wel fijn dat ik er ben met als tegenvaller dat het restaurant van het hotel op dinsdags gesloten is. Op de deur stond Dinstag Ruhetag en toe er ook nog eens niemand was en de deur op slot zat vreesde ik even het ergste, maar gelukkig verscheen er na herhaaldelijk aan gebeld te hebben een vrouw. Het ziet er wel heel shabby uit en ik zit nu in een kamer beneden dit te schrijven omdat ik op mijn kamer de WiFi niet goed werkt. Waar deze etappe in Einbeck zou eindigen maar ik dus een stukje verder gereden ben, heb ik Einbeck wel bezocht. Het is een prachtig pittoresk stadje en ik ben blij dat ik het tocht even aangedaan heb. Rijd zo even naar het centrum om te gaan eten bij een Joegoslaaf, het dichtstbijzijnde restaurant en misschien nog even naar de Lidle om wat spulletjes voor morgen onderweg te kopen.
Vooral het muesliyoghurtje van Rewe bevalt me uitstekend. 180 gram met 900 kcal. Eens kijken of ze dat bij Lidl ook hebben.
Verder vandaag allemaal mooi geasfalteerd paden.
Wel een calorierijk yoghurtje gekocht bij Lidl maar jammergenoeg niet degene waar ik naar op zoek was. De Joegoslaaf was prima eten! Nu weer in het hotel met in totaal 70 km gemaakt vandaag.
Een mooie dag geweest met een voldaan gevoel maar ik ben nu ook best wel moe. Merk wel dat er nu mensen aan de bar van het hotel zitten. Op mijn kamer wilde ik nog wat water drinken maar er komt niet echt koud water uit de kraan. Het is net dat hij op de koudste stand toch warm bij mengt.
De etappe van morgen van Einbeck naar Goslar zou 60 km lang zijn maar daar heb ik dus al 20 van af gereden en wordt dus maar 40 km, maar wel met 881 hoogtemeters waar ik vrijwel niets al van gedaan heb van Einbeck tot hier in Bad Gandersheim. Bovendien zie ik net dat ik morgen zelfs windkracht 4 uit NO tegen heb. Sluit weer een rustdag in Goslar niet uit, maar eerst maar eens zien dat ik er kom!

  • 14 Mei 2019 - 18:12

    Max:

    Gaat goed zeg!
    Succes morgen met de hoogtemeters. Op google maps lijkt de route door een bergachtig bos te gaan.

  • 15 Mei 2019 - 04:48

    Henk Haitsma:

    Leuk dat je even meegekeken hebt Max! Ben benieuwd of ik vandaag veel door bos zal rijden.
    Gisteren was het allemaal open veld met veel wind net als vandaag verwacht wordt en dan rijd ik liever door bos.

  • 15 Mei 2019 - 17:08

    Kees Meeder:

    Hallo Henk,
    Je bent goed bezig! Wat een hoogtemeters, daar merk je in de auto weinig van als je naar Berlijn rijdt. Leuke foto’s ook! Nog een leuk boek meegenomen op,de e reader? Of kom je daar niet aan toe.
    Succes morgen! Hartelijke groet, ook van Thea

  • 15 Mei 2019 - 17:41

    Henk Haitsma:

    Leuk je berichtje Kees! Dank je. Nee aan lezen kom ik niet toe. Het is fietsen, fietsen en nog eens fietsen dan even uitrusten, lekker eten en weer vroeg naar bed. De tijd ertussen besteed ik vooral aan de planning van de volgende dag, wat boodschapjes en mijn blog bijhouden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 2899

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: