Van Bad Belzig naar Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Bad Belzig naar Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Bad Belzig naar Potsdam

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Mei 2019 | Duitsland, Potsdam

De etappe van van vandaag viel alleszins mee. Het was weliswaar een donkere dag met zo nu en dan wat miezer regen, maar wel goed om te fietsen. En dan ging eigenlijk bijzonder goed. Nagenoeg niets gemerkt van het zachte windje uit het westen. Ja, inderdaad zowaar uit het westen terwijl ik naar het noorden ging, maar volgens mij heb ik hem ook regelmatig in de rug gehad, want als je helemaal niets van wind merkt, ook al maak je soms best wel aardige snelheden, dan heb je hem natuurlijk mee.

Ik was op tijd vertrokken om dat de weersvoorspelling aan gaf dat het vanaf 14:00 meer ging regenen, wat overigens niet gebeurd is tot nu toe.Dat het zo lekker ging had ook alles te maken met de massage van gisteren volgens mij.

Ik was al om kwart voor twee in het congreshotel Potsdam am Templiner See. Waar ik had verwacht zo’n 60 km vandaag te maken bleken het er maar 55 te zijn. Dat kwam ook omdat het congres hotel aan de route lag die pas in het centrum van Potsdam zou eindigen. Een groter verschil met het pensionnetje van gisteren kun je je niet voorstellen. Natuurlijk een kolossaal gebouw, zo’n congrescentrum en allemaal mensen in ‘business suits’. Echt geen ‘Bett und Bike’, maar wel lekker comfortabel.

vandaag verder geen plannen. Jochem tipte me nog om hier vandaag naar het slot Sanssouci te gaan om onze koning en koningin te begroeten die hier voor een staatsbezoek zijn. Maar blijf verder lekker in het hotel en ga morgen hier de mooie dingen bekijken zoals het slot Sanssouci en de Brandenburger Tor.


  • 22 Mei 2019 - 18:30

    Kees Meeder:

    Hallo Henk,
    Het zijn leuke verhalen op je blog! En het fietsen gaat dus heel goed al heb je niet altijd Ruckenwind.
    Herkenbare verhalen, wij waren in Lutherstadt bij de 500 jarige herdenking.
    Geniet van je rust in Potsdam en sterkte met de laatste etappes!
    Hartelijke groet,
    Kees

  • 22 Mei 2019 - 18:55

    Henk:

    Dank voor je aardige reactie Kees! Merk nu al dat het ritme even anders aan het worden is met de komende rustdagen. Groeten aan Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 2954

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: