Van Schönefeld naar Buckow - Reisverslag uit Buckow, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Schönefeld naar Buckow - Reisverslag uit Buckow, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Schönefeld naar Buckow

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Mei 2019 | Duitsland, Buckow

Vandaag weer een schitterende fietstocht gemaakt. Natuurlijk had ik eerst nog de extra 10 km te gaan, maar ook die waren een stuk prettiger te rijden, langs nu een andere route, dan gisteren. Daarna was het een route door hoofdzakelijk bosrijke gebieden. Eerst nog op aparte fietspaden maar later toch langs doorgaande wegen op fietspaden die weliswaar in net bos een stukje van de weg aflagen maar er wel parallel aanliepen. In totaal was de etappe 64 km tot aan het hotel in Buckow in de Märkische Schweiz. Zoals de toevoeging al aanduidt is het hier een heuvelachtig gebiedje met stuw wallen zoals bij ons de Veluwe, die een tweetal meertjes omgeven. Het is een prachtig gebied en dat vond Bertold Brecht ook want die woonde hier regelmatig samen met Hélène Wiegel, zijn inmiddels derde vrouw. Het huis waar ze dan woonden ligt fantastisch met de tuin direct aan de Schermützelsee.

Onderweg nog wel de schoorsteen en de onderbouw erbij gefotografeerd, maar wat het precies voor functie had is mij niet duidelijk. Ik zoek het thuis wel uit, want ik kon niet direct wijs worden uit de Duitse toelichting erbij.

Halverwege de rit het ik geluncht bij een Imbusch, ofwel frites tent, even van de weg af bij een boerderij. Ik had tot nu toe nog geen bratwurst gegeten en dat hoort er natuurlijk wel bij. Ik had nog wel wat broodjes mee gesnaaid uit het B&B hotel maar daar was ik nog niet aan toe gekomen. Het ging eigenlijk allemaal super makkelijk. Dus toen maar besloten een bratwaurst te nemen gemaakt van de Duitse struisvogel met frites erbij.

De beloning van deze toch zat behalve de 0,5 l bier toch wel in het heel bijzondere plaatsje in de prachtige omgeving.

Tijdens het genieten van mijn biertje, ben ik ook bezig geweest met de terugreis. Ik besloten morgen toch naar Frankfurt a/d Oder te fietsen en dus niet naar Küstrin. Naar beide plaatsen vanaf hier is het vanaf hier rond de vijftig km, maar de treinreis vanaf Frankfurt naar Bovenkarspel is twee uur korter. De beslissing was dan ook al snel gemaakt en ik heb er al een hotel geboekt vlakbij het station. Inmiddels had ik al een account bij Deutsche Bahn, maar het boeken van mijn reis met fiets lukte me niet via internet en dat moet ik dan morgen in Frankfurt op het station doen, wat uiteraard veel groter is dan in Küstrin.

Zometeen ga ik hier in het hotelletje ook eten. Ik denk dat ik de aanprijzing van gebakken schol ga nemen en dan weer op tijd naar bed en morgen dus toch naar Frankfurt.

Ik hoor net van Trudy dat ik dan dinsdag niet naar huis kan komen om dat er staking is bij de ns. Geloof je toch niet, maar is wel waar.:rage:


  • 27 Mei 2019 - 14:21

    Jaap De Vries:

    Ik begrijp dat het bijna is volbracht. Lijkt mij ook mooi om te doen.
    Maar ik ben na terugkeer uit Portugal weer ondergedompeld in de zorg.......
    Als je morgen terugkomt ga je het laatste stukje vanaf de grens gewoon lekker fietsen ;-)

  • 27 Mei 2019 - 17:39

    Henk Haitsma:

    Ik blijf toch nog maar een dagje in Frankfurt nagenieten van de tocht. Fietsen is nu wel even genoeg geweest. Heb dit jaar inmiddels al meer dan 3000 km gereden.
    Kan het je wel aanbevelen om het ook een mee te doen. Maakt je hoofd helemaal leeg en je leeft heel basaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 2966

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: