Van Potsdam naar Schönefeld - Reisverslag uit Schönefeld, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Potsdam naar Schönefeld - Reisverslag uit Schönefeld, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Potsdam naar Schönefeld

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 Mei 2019 | Duitsland, Schönefeld

Vandaag een wat tegenvallende etappe gereden. Het eerste stuk ging weer langs de Wannsee die ik dus al vanaf de boot gezien had. Kort daarna zat ik al in Berlijn, waar ik dwars doorheen ben gereden. Natuurlijk een aantal van de hoogtepunten gezien op mijn weg, maar het blijft natuurlijk gewoon fietsen door een drukke stad waar je bij iedere kruising of rotonde goed op moet letten hoe je moet rijden. De Garmin wilde mij vrijwel steeds op het fietspad aan de linkerkant van de wegen laten rijden wat natuurlijk volstrekt onlogisch is. Op zich ging het allemaal goed en ben niet een keer verkeerd gereden. Uiteindelijk reed ik de stad uit langs de rivier de Spree en kwam bij het einde van de etappe van 60 km van vandaag. Ik kon gisteren moeilijk een hotel vinden daarbij in de buurt. Ik vond uiteindelijk een bed en breakfast vlak bij het vliegveld Schönfeld waarvoor ik nog een 12 km verder of zeg maar om moest rijden. Het B&B hotel ligt hier in de middel of nowhere en is wel heel basic. Ik heb net een pizza van een koerier gegeten met een flesje cola uit de automaat beneden. Morgen heb ik gelukkig wel een hotel vlak bij het eindpunt gevonden.


  • 25 Mei 2019 - 21:02

    Gertruud:

    Wel geinig om zo op je eigen fiets door Berlijn te fietsen! Kan me niet echt herinneren dat het een fietsvriendelijke stad is met veel fiets paden, dan kun je beter Kopenhagen hebben! Nu dan nog het laatste stukje tot de Poolse grens, succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 2965

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: