Dagje rust in Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Dagje rust in Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Dagje rust in Potsdam

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 Mei 2019 | Duitsland, Potsdam

Vandaag een dagje rust in Potsdam. Toch wel een heel interessante plaats. Wel een grote plaats met tegen de 200.000 inwoners.

de stad was de favoriete verblijfplaats van de Hohenzollern, de koninklijke familie van Pruissen.

Er is hier ook een link naar Nederland met het Holländische Viertel, een wijk die in Nederlandse stijl werd aangelegd tussen 1734 en 1742 door koning Frederik Willem 1. Vandaag rustig aangedaan. Pas tegen negenen ontbeten en daarna een wasje gedaan in de wasbak. Daarna ben ik op de fiets naar het centrum gegaan en het Holländische Viertel bezocht en daarna naar de Brandenburger Tor die ze hier net als in Berlijn ook hebben. Toen heb ik het Slot Sanssouci bekeken waarna ik in de stad geluncht heb. In het hotel heb ik nog een wasje gedaan met nu de fietskleding. Op zich is het niet zo handig om op de fiets een stad te bezoeken. Ik moet doorlopen op Google Maps kijken hoe verder ge gaan.

Het is hier schitterend weer en dat blijft morgen ook zo. Straks ga ik met Jochem in de stad eten. Wordt vast heel gezellig!


  • 24 Mei 2019 - 05:05

    Aleid:

    Geniet van je rustdag. Potsdam klinkt als een leuke plaats!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 2968

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: