Nog een dagje Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Nog een dagje Potsdam - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Nog een dagje Potsdam

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Mei 2019 | Duitsland, Potsdam

Mijn 2e dagje Potsdam had een hoog toeristisch karakter. Ik heb nog een keer het park Sanssouci bezocht en het nieuwe paleis bekeken. Dat laatste is wel heel indrukwekkend.

’s Middags heb ik de rondvaart die Jochem mij had aanbevolen over Wannsee. Was prachtig mooi en opvallend waren de grote villa’s die daar aan de oever lagen van vermogende mensen. Ik zag daar ook een zeppelin vliegen in de verte boven het meer.

Er is hier blijkbaar iets met zeppelins. Zo heet ook de straat waar het congreshotel aan ligt de Luftschiffhafen en even verder heb je de zeppelinstrasse. Ook het gebouwencomplex waar het hotel deel van uit maakt hebben de vorm van een zeppelin.

’s Avonds heb ik bij een Italiaan een heerlijke Dorade gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 2971

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: