Van Buckow naar Frankfurt a/d Oder - Reisverslag uit Frankfurt an der Oder, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Buckow naar Frankfurt a/d Oder - Reisverslag uit Frankfurt an der Oder, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Buckow naar Frankfurt a/d Oder

Blijf op de hoogte en volg Henk

27 Mei 2019 | Duitsland, Frankfurt an der Oder

Het doel is bereikt. Op de fiets naar de Poolse grens!!

Vandaag dus geen etappe van de R1 gereden naar Köstrin maar een zelf gemaakte rit mbv Strava naar Frankfurt a/d Oder.

Op zich maar een rit van 52 km maar wel eentje van meer dan 400 hoogte meters. Die hakten er behoorlijk in, want ik was doodop toen ik bij het hotel aankwam en voelde mijn benen behoorlijk. Ik heb waarschijnlijk onderweg toch wat te weinig gegeten om de 400 hm probleemloos te kunnen maken.

De rit zelf was weer schitterend mooi! Ik had wel met een stevige wind uit het zuid westen te maken, waar ik toch zo nu en dan tegen in moest fietsen. Ook moest ik weer een stuk over een provinciale weg rijden, maar gelukkig was er weinig verkeer. Maar het doorlopend te moeten klimmen viel me zwaar. Des te zoeter natuurlijk de overwinning met het bereiken van het hotel direct naast het station. Ik kwam daar aan om half twee. Ik was weer op rijd vertrokken want ik zou nog kans maken op wat regen tegen twee uur. Ik heb nog niet eerder zo dicht bij mijn volgende vertrekpunt gezeten. Echter aangekomen bleek de receptie pas om twee uur open te gaan. Die tijd heb ik gebruikt om een treinkaartje te kopen naar huis. Door de staking van morgen bij de NS moest ik mijn terugreis een dag uitstellen. Nu vertrek ik hier woensdagmiddag om half een en hoop om ‘s avonds kwart over tien in Bovenkarspel aan te komen.

Toen ik me lekker uitgebreid gedoucht had, besloot ik mijn feitelijke doel te bereiken en ben weer op de fiets gestapt en langs de oever van de Oder naar de brug en eroverheen gefietst om daadwerkelijk in zijn. Ik was er van uitgegaan dat ik een grenspaal met Polska erop tegen zou komen, maar die heb ik nergens zien staan. Op de weg terug over de brug zag ik trouwens wel Duitsland op zo’n grensovergang bord staan. Misschien dat het voor de Duitsers belangrijker is. In Stubice, of fonetisch uitgesproken swoebietse, heb ik direct achter de brug een kopje koffie gedronken en ben meteen daarna weer terug naar het hotel gegaan.

Bij de Polen kennen ze een letter die lijkt op een l met een klein dwars streepje er door. Ik dacht eerst dan ook dat de plaats Stubice heette, zo lijk je het te moeten schrijven, maar zo spreek je het dus niet uit, want het is natuurlijk een Slavisch schrift.

Ik heb ik nadat ik een power reep gegeten heb, op het station bij de bakkerij nog een kop koffie gedronken met een grote slagroomsoes erbij. Ik realiseerde me dat ik nu voorlopig geen trek in eten zou hebben en besloot in de ter plekke aanwezige spar supermarkt een flesje Dornfelder te kopen. Daar zit ik nu lekker van te nippen, terwijl ik geniet dat het gelukt is. Geeft me een bijzonder goed gevoel!! Om hier gekomen heb ik in totaal nu 1100 km gefietst.


  • 27 Mei 2019 - 17:48

    Aleid:

    Wow pap, wat een prestatie! En het is toch ook wel weer vlot gegaan! We zijn trots op je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 2973

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: