Van Gandersheim naar Goslar - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Gandersheim naar Goslar - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Gandersheim naar Goslar

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 Mei 2019 | Duitsland, Goslar

Vandaag was het een in alle opzichten een bijzondere dag. De rit van mijn 40 km viel me wel behoorlijk zwaar. Volgens de etappe zou ik 886 hoogtemeters moeten maken maar dat bleken uiteindelijk maar 589 te zijn volgens Garmin/Strava. Maar even goed waren de twee toppen onderweg voor mij cols van de buiten categorie. Heb daarvoor ook een aantal keer moeten afstappen en lopend verder te gaan. Daarnaast had ik een stevige wind tegen en wel zo stevig, dat wanneer ik een top had gehad en het waren er meerdere en weer zacht glooiend naar beneden reed ik door de wind stil bleef staan terwijl het dan als vanzelf zou moeten gaan. Ik begin onderhand een enorme hekel aan die wind uit het noordoosten te krijgen en hoop dat dat morgen beter is. Één keer ging het best wel steil naar beneden en maakte ik een behoorlijke snelheid van over de 30 km op een net nieuw aangelegd stuk asfalt. Maar plotsklaps hield dat op om na zo’n vijf meter wel weer verder te gaan. Ik zag het wel aankomen en zat behoorlijk in de remmen maar kon niet voorkomen dat ik een behoorlijke schok meemaakte en dat al mijn fietstassen zowel voor als achter van mijn fiets lossprongen. De rit op zich was wel weer fantastisch mooi en heb ik weer enorm van genoten. Wat een prachtige omgeving! Toch was ik al om een uur of twee in mijn hotel in Goslar aangekomen. Ik was ook op tijd vertrokken want ik wilde ook nog wat van Goslar zelf zien. En dat heb ik ook gedaan. Ik heb er wel twee uur rondgelopen nadat ik gids bij de VVV had op gehaald. De hele binnenstad is fantastisch mooi met het ene prachtige gebouw na het andere. Eigenlijk kon je ze allemaal wel op de foto zetten. Na de wandeling heb ik eerst weer de nodige powerfood ingeslagen bij Rewe, twee muesliyoghurtje, twee bananen en 6 van die energie repen, want morgen wacht de zwaarste etappe naar Blankenburg aan de Harz met wel 1089 hoogtemeters over een afstand van 56 km. Waar ik nog gedacht om hier nog een dagje te blijven om bij te komen van de rit en ook de stad toch goed te kunnen bekijken, ben ik toch van plan de etappe van morgen te gaan maken. Vandaag wel geleerd dat je je bergop wanneer je wel in een lagere versnelling moet rijden, ik moet accepteren dat je weliswaar wel kunt blijven fietsen maar dat je dan wel amper vooruit komt. Dat klinkt heel logisch maar voelt heel tegenstrijdig. Heb me voorgenomen om daar morgen wel meer aandacht aan te besteden, want morgen wachten me liefst 6 cols waarvan 3 van wat ik buitencategorie noem. Ik moet dan gewoon in mijn allerlichste versnelling rijden en accepteren dat je dan maar 9-10 km rijdt. Dat is altijd nog bijna twee keer zo snel als lopen, alhoewel dat je benen wel meer ontlast omdat je ze dan anders gebruikt. Na de rit van vandaag heb ik Esthers advies opgevolgd en ben lekker in bad gaan liggen. Dank daarvoor Esther! Na de prestatie van vandaag heb ik me getrakteerd op een heerlijk copieus dineetje bij Hotel Kaiserworth aan het prachtige plein in het centrum en heb er lekker een forel gegeten met als toetje een warme wafel met slagroom bij de koffie. Ja het was een bijzondere dag en ik ga nu weer lekker slapen. Zie net dat er morgen weliswaar weinig wind, maar wel dat het fris is 7-10 graden en 13,3 mm regen. Wordt een uitdaging!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 2979

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: