Van Coesfeld naar Wolbeck bij Münster - Reisverslag uit Wolbeck, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Coesfeld naar Wolbeck bij Münster - Reisverslag uit Wolbeck, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Coesfeld naar Wolbeck bij Münster

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Mei 2019 | Duitsland, Wolbeck

Vandaag weer een leermomentje. Had de etappe opgedeeld in drie stukken. Eerst vanuit Coesfeld naar het begin van de 2e etappe van de R1 ook gewoon via Garmin leren uitzoeken war meteen goed lukte en hoefde ik niet gebruik te maken van een route via Strava ernaar toe. Vervolgens wilde ik dan nu echt de R1 gaan rijden, maar niet naar Münster omdat ik daar niet wilde slapen, maar de parkeerplaats van een hele mooie burcht, Burg Hülshoff, zo’n 7 km ervoor en vanaf dat punt een route rijden naar het hotel in Wolbeck die ik via Strava uitgestippeld had. Maar de parkeer plaats erbij kon ik niet vinden, de burcht heb trouwens ook niet gezien, op een geven moment bleek dat ik er al weer bijna 5 km vanaf was en had geen zin in de regen die net begonnen was weer die kant uit te fietsen. Ik wilde via de route naar het hotel gaan rijden, maar toen kreeg ik een foutmelding op mijn Garmin voor de Strava routes. Je kunt je voorstellen dat ik op dat moment even goed baalde. Maar het leermoment was toets gewoon het adres in van het hotel en Garmin brengt je er probleemloos. Wel bleek dat ik op een gegeven moment zo dichtbij het centrum van Münster was dat ik dat toch maar even heb mee genomen. Vooral de dom en het voormalig stadhuis waren prachtig. Opvallend waren het grote aantal Europese vlagen die er hingen.
Op zich was het fietsen over de R1 schitterend, maar wat ik minder vond waren de bospaden. Vanmorgen waren die gelukkig nog droog, maar om daar in de regen te fietsen maakt de kans op weg slippen wel groot. Daarnaast zijn er toch nog al wat stukken onverhard, die uit steenslag bestaan, waardoor de kans op een lekke band volgens mij weer groter wordt. Ik ben daar nog niet uit of ik zondermeer altijd de R1 blijf volgen. Ook was het eerste deel toch behoorlijk klimmen war ik hier nog niet zo verwacht had.
Op zich behalve de regen op het laatste stuk na was het een mooie tocht vandaag met in totaal toch wel weer 75 km.
Halverwege heb ik in Havixbeck lekker geluncht bij een Grieks restaurant met bonensoep en spaghetti.Een echte wielrenners maaltijd. ‘S morgens wilde ik in Coesfeld nog wat broodjes voor onderweg halen bij de Subway die vlakbij het hotel was en die al om 8 uur open zou zijn. Maar toen dat bleek 9 uur te zijn heb ik maar een maar twee kale Duitse broodjes bij het tankstation er tegenover gehaald. Je begrijpt wel dat de spaghetti me super goed smaakte.
Ik zit dit nu met een natte spijkerbroek te schrijven, want toen ik na het eten bij een Italiaan, die de eigenaresse me van het hotel adviseerde weer terug fietste regende het behoorlijk en ben ik in de korte tijd kletsnat geregend. Althans alleen mijn broek en schoenen want het regenjack wat ik aanhad van jullie hield de rust mooi droog. Bij de Lidl heb ik op de terug weg ook nog wat mandarijnen en een paar bakjes milchreis, een soort yoghurt, gekocht. En nu is het weer de hoogste tijd om naar bed te gaan, nadat eerst nog even naar de route van morgen heb gekeken.
Kom er niet achter dat het uploaden van de foto’s niet gelukt is. Die komen dus later.

  • 08 Mei 2019 - 18:03

    Aleid:

    Je kan deze leermomentjes maar beter zo vroeg mogelijk hebben!
    Hopelijk wordt het weer binnenkort wel beter, die onverharde paden lijken me ook droog al zwaar genoeg.

  • 17 Mei 2019 - 15:39

    Mariette Van Haaster:

    Mooie fietstassen Henk!

    Groeten Mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 2946

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: