Van Beekbergen naar Groenlo - Reisverslag uit Groenlo, Nederland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Beekbergen naar Groenlo - Reisverslag uit Groenlo, Nederland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Beekbergen naar Groenlo

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Mei 2019 | Nederland, Groenlo

De eerste dag zit er op. Zit nu mijn rijst dessert, die ik zonet nog bij AH gekocht heb te eten als toetje. Had geen zin om bij het restaurant waar ik de daghap gegeten heb ook nog een dessert te bestellen. Voor het eten dronk ik een biertje op het terras. Naast me zat iemand die zoals hij zei daar vaak de daghap van 9,50 at. Dat deed me besluiten om dat ook te gaan doen, want ik wilde ook wel snel klaar zijn, want in totaal heb ik vandaag 70 km gereden. Op de weg terug naar de boerderij camping Groot Antink, waar ik een appartement tot mijn beschikking heb, had ik wel wat regen en was het ook meteen een stuk kouder.
De rit naar Groenlo verliep uitstekend! Ik had grotendeels de wind in de rug en kon lekker door rijden. Waar ik eerst nog wat regen onderweg verwachtte bleef het de hele reis droog. Waar ik echt verschrikkelijk blij mee ben is wat Menno gisteren gedaan heeft! Wat een verschil met hoe mijn fiets nu reed ivm daarvoor. Nogmaals Menno reuze bedankt!!
Van mijn geplande trajecten van 12,5 km is niets terecht gekomen. Voor ik het wist was ik bij het pontje over de IJssel van Brummen naar Bronckhorst en had ik er al 18 km opzitten. In met de wind in de rug bleef dat lekker doorgaan. Bij Vorden ben ik van de route afgegaan om daar te lunchen. Om weer terug op de route te komen heb ik wel even omgereden, maar tot Groot Antink heeft mijn Garmin wel alles goed meegenomen. Waar het traject voor vandaag volgens Garmin 54 km zou moeten zijn is het dus uiteindelijk in totaal 70 km geworden. Ik verwachtte al wel dat het meer zou worden dan de 54 maar dit was toch wel duidelijk meer. Dit is wel iets om rekening mee te houden, maar mag de pret natuurlijk niet drukken. Vanavond vroeg naar bed om morgen naar Coesfeld in Duitsland te rijden. Vanaf Vreden in in Dld is dat 57 km, maar vanaf hier is Vorden ook nog 15 km. Dus zeker zoveel kms als vandaag.
Heb net besloten om morgen mijn etappe naar Coesfeld in te korten en dus niet de R1 te volgen maar een route die ik net mbv Strava uitgezet heb. Nu wordt het van hotel tot hotel net geen 50 km. Voelt wel veel beter.

  • 06 Mei 2019 - 18:58

    Esther:

    Hoi pap, leuk verhaal bij een geslaagde eerste etappe! Ik begreep al van mam dat alles precies in de fietstassen paste. Dat heb je goed ingeschat! Goede rit morgen naar Coesveld. Krijgen we dan ook een selfie in je flitsende pakkie?

  • 06 Mei 2019 - 18:59

    Aleid:

    Hee pap, wat fijn dat je nu echt onderweg bent en dat je het vandaag ook nog droog hebt gehouden. Ik hoop dat je nu al lekker ligt te slapen. Succes met de tweede dag morgen’

  • 06 Mei 2019 - 19:23

    Sander:

    Hey Henk, zo meteen goed afgetrapt met 70km! Mooie kastelen ook gezien dus onderweg zie ik in de foto’s. Veel plezier en succes weer morgen!

  • 07 Mei 2019 - 03:02

    Menno:

    Zo de kop is er af! Morgen Duitsland in, voorspellingen een beetje goed qua regen/wind?

  • 07 Mei 2019 - 04:18

    Gertruud:

    De eerste etappe is achter de rug! Wat een avontuur, vandaag weer vol energie op de fiets voor de tweede rit! Immer gerade aus. :) Succes! Liefs Gep

  • 07 Mei 2019 - 05:30

    Henk Haitsma:

    Dank voor jullie leuke reacties. Ga weer immer gerade aus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 2986

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: