Va Stukenbrock naar Horn-Bad Meinberg - Reisverslag uit Horn-Bad Meinberg, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Va Stukenbrock naar Horn-Bad Meinberg - Reisverslag uit Horn-Bad Meinberg, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Va Stukenbrock naar Horn-Bad Meinberg

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Mei 2019 | Duitsland, Horn-Bad Meinberg

Vandaag maar een korte etappe van 30 km gereden omdat ik in Stukenberg al weer voorbij het beginpunt van de etappe was.
Maar toen ik om 13:00 in het Hotel aankwam was ik helemaal kapot, want in die 30 km had ik wel meer dan 500 hoogtemeters gemaakt waarvan ik denk wel 4 km lopend afgelegd heb omdat het voor mij te steil omhoog ging. Ja, die hoogtemeters hakken er behoorlijk in. Op Strava kun je ook wel zien hoe steil het was en het was niet eens een onderdeel van de etappe, maar ik wilde beslist het Hermanns denkmal bekijken en ben blij dat ik dat gedaan heb. Als ik gewoon de route had gevolgd had ik het niet gezien. Dit was me al eerder overkomen bij een bezienswaardigheid. Vooral het stuk ernaar toe was ontzettend steil en daar zaten volgens mij ook de meeste hoogtemeters van vandaag in. De hele etappe R1 had weliswaar ook 500 hoogtemeters maar was wel 10 km langer en ging dus niet naar het monument. Ik hoop dat de hoogtemeters morgen minder steil zijn want het wordt wel een rit van zo’n 58,5 km!
Een ander bijzonder iets in de buurt van de etappe zijn de Externsteine. Omdat het toch zo’n korte rit zou worden wilde ik daar ook wel even langsgaan. Toen bleek dat hij voorbij het hotel lagen ben ik toch maar eerst naar het hotel gegaan. En wat bleek vanaf het hotel was het maar zo’n 10 minuten lopen. Dat heb ik zonet gedaan. Daarvoor had ik me lekker gedoucht en daarna nog even gezwommen in het zwembad van het hotel.
Vandaag was een donkere maar ook koude dag. Niet echt regen gehad, maar wel mijn regenjack al vrij snel aangetrokken omdat ik koud kreeg. Wel vervelend is dat ik mijn handschoenen kwijtgeraakt ben. Volgens mij ergens onderweg toen ik weer een banaantje stond te eten.
De vorige dagen was er hier toch wel aardig regen gevallen, het meeste gelukkig ‘s nachts, maar voor de overigens weinig paden die door het bos liepen was het slecht gesteld. Het deed me denken aan die keer toen wij in Schoorl aan het wandelen waren en toen ze daar ook zo bezig waren in het bos.
Er was gewoon niet doorheen te fietsen. Gelukkig was het maar een heel kort stukje.
Vanavond eet ik hier in het hotel. Volgens mij is hier verder niet zoveel te doen, alhoewel dit wel een toeristische gebied is, maar heb geen zin om nog verder iets te ondernemen vandaag.

  • 11 Mei 2019 - 15:53

    Josien:

    Dat was vandaag een erg pittige dag Henk, een beetje afzien! Gelukkig hoef je nu niets meer te doen dan relaxen en op tijd gaan slapen. Vandaag was hier een mooie zonnige dag met maximum 14 graden, de wind is koud. Die modderpaden zijn wel ontmoedigend, je zult lekker vies geworden zijn. Het bos doet me aan ons bos denken overal opgestapelde afgezaagde stukken boom, het ruikt wel heel lekker! Nu Henk petje af voor je gezwoeg vandaag in je eentje! Trakteer jezelf maar op een lekker glaasje wijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 2988

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: