Van Horn-Bad Meinberg naar Holzminden - Reisverslag uit Horn-Bad Meinberg, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Van Horn-Bad Meinberg naar Holzminden - Reisverslag uit Horn-Bad Meinberg, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Van Horn-Bad Meinberg naar Holzminden

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 Mei 2019 | Duitsland, Horn-Bad Meinberg

Zo slecht als het gisteren ging zo geweldig ging het vandaag. Gisteren zat ik er zo doorheen dat ik na het eten meteen naar bed gegaan ben. Het eten was op zich wel ok, maar eigenlijk veel te weinig. Toen ik vroeg of er nog wat rozemarijn aardappeltjes bij konden komen, want ook de serveerster bevestigde dat het wel weinig was, kon dat niet, maar ik kon nog wel een gevulde crème soep krijgen met stokbrood. Met een toen toch gevulde maag ben ik meteen naar bed ging en ook vrijwel meteen in een diepe slaap viel totdat ik om twaalf uur wakker werd en ik bang was dat ik niet meer in slaap zou kunnen komen. Dat was gelukkig niet het geval want ik heb tot vanmorgen 6 uur geslapen en ben er toen 7 uur maar uitgekomen. Met de slechte dag van gisteren zag ik wel op tegen de rit van 60 km vandaag en bedacht me dat ik beter vandaag de rustdag had kunnen nemen. Maar dat bleek dus helemaal niet nodig te zijn want het was een geweldig mooie rit vandaag van wel 63,5 km maar met een prachtig laatste stuk langs de rivier de Wezer. Ook het weer was prima, het laatste stuk heb mijn regenjack maar uitgetrokken omdat het te warm werd. Wel waaide het toch wel stevig uit het noorden waar ik het laatste stuk wat last van had, maar gelukkig ook met regelmaat een zonnetje gezien. Ook de hoogte meters vielen me niet zo zwaar, het waren er geen 550 maar slechts 441. Die (wandel)tocht naar Hermannsdenkmal heeft me gisteren echt genekt. De planning om halverwege bij een Italiaan spaghetti te eten kwam nu wel goed uit. Ze gingen om half twaalf open en ik was om vijf over half de eerste gast, maar al gauw kwamen er toch meer gasten om te eten. Nu dus in mijn basement appartement in Holzminden, waar het snikheet was toen ik er binnen kwam. Het zit er wel aardig uit, maar ligt aan de buitenrand van het plaatsje. Dat is volgens mij best wel een mooi stadje en ga zo even verkennen. Vanavond schrijf ik wel weer een stukje verder.


  • 12 Mei 2019 - 14:04

    Max:

    Goed dat het zo lekker ging. Hoeveel km heb je inmiddels gefietst?

  • 12 Mei 2019 - 15:22

    Henk Haitsma:

    Ik heb nog niet eerder zo goed gevoeld na een dag fietsen. Inmiddels 410 km gefietst met de 70 km van vandaag erbij. Kon jij het redden zonder een avond internet zonder WiFi? Vast wel Of ging om Netflix voor de filistijntjes vanmorgen, zodat jij nog even uit kon slapen

  • 12 Mei 2019 - 17:03

    Gertruud:

    Dat zijn de betere etappes pap! Had je nog veel spierpijn van het geklim van gisteren?
    Morgen maar eens een dagje uitrusten en van het stadje genieten.

  • 12 Mei 2019 - 17:11

    Henk Haitsma:

    Geen last van spierpijn nu. Morgen idd lekker even rustig aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 2991

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: