Rustdag in Holzminden - Reisverslag uit Holzminden, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu Rustdag in Holzminden - Reisverslag uit Holzminden, Duitsland van Henk Haitsma - WaarBenJij.nu

Rustdag in Holzminden

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

13 Mei 2019 | Duitsland, Holzminden

Inderdaad is het nu een rustdag, maar het voelt een beetje unheimisch. In dit appartement is natuurlijk geen ontbijt en dat heb ik eerder vanmorgen bij de supermarkt Rewe gedaan, waar ik ook wat spulletjes gekocht heb. Daarna heb ik geprobeerd een was te draaien voor het eerst in mijn leven. Ik vertrouwde het niet helemaal of dat wel goed gegaan was en was blij dat ik de verzorgster tegenkwam. Wat bleek nu dat ik het op zich wel goed gedaan had maar dat ik een tablet voor een vaatwasmachine had gebruikt wat ik hier zag liggen en waarvan ik veronderstelde dat het een wasmiddeltablet was. Ik laat de machine nu het programma af maken en dan doe ik het nog een keer met wasmiddel wat ik van haar krijg. Wel fijn was dat ze me ook uitgelegd heeft hoe de droger naast de wasmachine werkt. In het plaatsje is niet zoveel te doen en had voor hetzelfde weer op de fiets gestapt en verder gereden. Maar het is denk ik ook wel goed om een dagje even helemaal niets te doen. Ik heb er nog aan zitten denken om met het openbaar vervoer naar het plaatsje Hamelen te gaan, maar men vertelde mij dat dat vanaf Holzminden een ommelandse reis zou gaan worden en dus heb ik maar van af gezien. Inmiddels ben ik ook al weer bezig met de ritten voor de komende twee dagen te plannen. Het hotel in Goslar heb ik al geboekt, maar wacht nog op een bevestigingsmail vanuit twee hotels in Bad Gandersheim. Dat laatste heb ik nu ook geregeld na een telefoontje. Het wordt het Kurhotel Waldschlößchen.
En voor de rest van de dag zie ik wel wat ik ga doen.
Vanmiddag toch op de fiets naar het slot/klooster Corvey in Höxter geweest. Staat op de werelderfgoed lijst van Unesco. Ik moest daarvoor weet terug fietsen want gisteren had ik het al wel gezien, maar was het niet zo imponerend van de achterkant waar ik langs fietste. Maar een prachtig geheel! Ik heb er graag de 20 km voor gefietst. Toen ik weer terug was in Holzminden het ik heerlijk op een terrasje gezeten en een koffie met een vruchtencrepe gegeten. Wel was ik eerst even naar een rijwielzaak geweest om mijn standaard opnieuw goed vast te laten zetten. Blijkbaar rammelt die zwaar bepakte fiets toch wel wat en trilt de bout langzaamaan weer los. In Wolbeck heb ik ook zelf weer vastgedraaid met behulp van een sleutel die de eigenaresse van het landhotel had. Volgens mij gaat om om sleutel 13 en misschien ga ik die later vanmiddag toch wel zelf kopen. Heb inderdaad sleutel 13 bij een bouwmarkt gekocht, soort Gamma, hier in het plaatsje en heb er meteen nieuwe fietshandschoenen gekocht. Ook heb ik er een kettingspray gekocht, want ik zag toch wat roest verschijnen op de schakeltjes.
Waxen vraagt volgens mij veel meer onderhoud.
Inmiddels lekker een pizza gegeten met een salade bij de Italiaan en strakjes lekker weer slapen om morgen naar Bad Gandersheim te fietsen. Het is iets verder dan de route aangaf naar Einbeck maar aangezien de route van 44 km niet zo lang is met maar 400 hoogtemeters, snoep ik wat af van de rit van overmorgen die 60 km is met wel 890 hoogtemeters. Haal dan trouwens niet veel van de hoogtemeters af. Vandaag evengoed nog 28 km gefietst.

  • 14 Mei 2019 - 05:34

    Aleid:

    Sjonge, voor het eerst van je leven een wasje gedraaid, ik ben diep onder de indruk!
    Lekker om een rustdag te hebben lijkt me zo. Succes weer vandaag met fietsen!

  • 15 Mei 2019 - 05:23

    Josien:

    Moest wel lachen om je verhaal een was te draaien met een vaatmachine tablet! Trudy en je dochters zullen ook wel gegrijnsd hebben, je bent toch wel een beetje verwend! Hier draaien de mannen de was. Wel leuk om te lezen, dat je in Bielefeld was, daar had Mama een huis gehuurd voor de vakantie, we waren daar met Anne en Tineke, jij was niet mee, waarom niet weet ik niet. Daar herinner ik me de nachtelijke escapades van Anne naar Tineke’s slaapkamer kamer, want ze moesten van mama natuurlijk apart slapen.
    In Goslar zijn we geloof ik met de paasvakantie geweest, Aafke en jij waren ook mee, Anne en Tineke niet. Ik vond het toen imponerend, dat je vanuit hier de Oost-Duitse grens kon zien, daarachter waren de communisten de baas.

  • 15 Mei 2019 - 08:57

    Josien:

    Mooie foto’s Henk van mooie gebouwen, ook van de rivier de Wezer. Ik denk, dat je veel meer ziet dan wanneer je met de auto gaat. Appartement ziet er comfortabel uit, fijn wanneer je een rustdag hebt, lijkt mij ook een heerlijk toetje op je bord!

  • 15 Mei 2019 - 17:45

    Henk Haitsma:

    Josien, daar kan ik me niets van herinneren dat ik eerder in Goslar ben geweest.

  • 15 Mei 2019 - 17:49

    Henk Haitsma:

    Het appartementen zag er dan wel leuk uit maar het was er veel te warm. Kwam volgens mij door de vloerverwarming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 30 April 2019
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 2980

Voorgaande reizen:

30 April 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

30 April 2019 - 10 Juni 2019

Op de fiets naar de Poolse grens

Landen bezocht: